Expozitie-experiment la Pavilionul Mies van der Rohe de la Barcelona

Fundacio Mies van der Rohe deschide interventia artistilor Anna si Eugeni Bach

Fundacio Mies van der Rohe invita artisti si arhitecti, in mod periodic, pentru a deschide noi perspective si abordari prin interventiile lor asupra pavilionului, transformandu-l pe acesta intr-un spatiu al inspiratiei si experimentului, pentru cele mai inovatoare lucrari artistice si arhitecturale.

Dupa SANAA, Jeff Wall, Ai Wei Wei, Enric Miralles, Andres Jaque si altii, anul acesta arhitectii Anna & Eugeni Bach au fost responsabili pentru transformarea pavilionului lui Mies van der Rohe de la Barcelona, denunmindu-si propriul proiect “Mies fara materialitate” (Mies missing materiality).

Acest proiect transforma pavilionul intr-un spatiu ca de machete, avand toate suprafetele imbricate in acelasi finisaj alb, cu aceeasi materialitate, fapt ce incearca sa sublinieze rolul reprezentativ atat al constructiei originale cat si a interventiei.

  

Pentru o perioada de 11 zile, pavilionul se transforma intr-o macheta la scara 1:1 a celui mai longeviv pavilion temporar din istoria arhitecturii moderne.

Arhitectul si teoreticianul Juhani Pallasmaa defineste interventia ca “o propunere extraordinara  care va evoca o mare parte a discursului initial: un proiect foarte bogat in asocieri, memorii si referinte”.

Incepand cu 8 noiembrie, pavilionul  a inceput sa isi piarda din materialitate si s-a transformat in mod treptat intr-un obiect de reprezentare, prin acoperirea peretilor cu placi albe din vinil. De pe o platform amplasata pe esplanade pavilionului, vizitatorii au putut urmari procesul de transformare, care s-a incheiat pe 16 noiembrie, prin acoperirea completa a suprafatelor cladirii.

Deschiderea a avut loc in dimineata urmatoare, cu o discutie cu publicul in privinta importantei materialitatii in arhitectura si design. In acest mod, interventiile artistice asupra pavilionului stimuleaza reflectiile critice si genereaza noi modalitati de contemplare a acestuia, potentandu-l ca sursa de inspiratie si experiment.

Expozitia va ramane deschisa pana pe 27 noiembrie, cand placile din vinil vor fi indepartate de pe suprafetele constructiei, iar pavilionul isi va relua materialitatea sa binecunoscuta.

Lasă un răspuns